Klementiini avautuu 

  

 

 




Blogi sisältää ylijäämän palasia yhteiskunnallisesta rikkaudesta. Kun sosiaalisuus purskahtaa, tänne saattaa loiskua jotain.

Teemana on vastustaa (mikro)fasismia ja koota tiivistymiä median, kulttuurin, radikaalin teorian ja arkitason aktiivisuuden tienoilta. Hedelmät voivat olla raakoja, ylikypsiä, mätiä, mitä tahansa, paitsi tehotuotettuja. Niiden käsittelystä huolehtii prekaarikaunosielu.

Blogin takana saattaa olla sitrushedelmien nimillä tunnettu kirjoituskone, joka tietotyöskentelee Helsingissä. Tai mistä sitä tietää montako niitä on.

Ensisijaisesti jotkut näyttävät käyttävän tätä pakotteena lyhyempien muistiinpanojensa huolittelemiseen. Puolijulkisen narsismin uhka kun antaa päivälle ryhtiä.

Haasteet voi toistaiseksi dumpata osoitteeseen exilefruit [at] yahoo.co.uk. Huomioithan, että yahoo-osoitteen vuoksi vastaukset saattavat juuttua spämmifiltteriin.

 

Vallankumous voidaan määritellä puhdistavaksi toiminnaksi, jonka tarkoituksena on osoittaa maailman poliittinen lataus. Vallankumous luo maailman, ja funktionaalisesti vallankumouksellinen kieli keskittyy kokonaisuudessaan tällaiseen luomistyöhön. Myytti ei voi kuulua vallankumoukseen, sillä vallankumous synnyttää täysin eli alusta loppuun poliittista puhetta eikä aluksi poliittista ja lopuksi luonnollista puhetta kuten myytti. Samalla tavalla kuin porvarillinen nimen menetys on ominaista sekä porvarilliselle ideologialle että itse myytille, vallankumouksellinen nimeäminen samastaa vallankumouksen ja myytin puuttumisen. Porvaristo naamioi itsensä joksikin muuksi ja tuottaa sitä kautta myytin; vallankumous ilmoittaa olevansa vallankumous ja kumoaa sitä kautta myytin.

– Barthes, Roland (1994): Mytologioita, s. 204.

 

 Vallankumousta ei ole tarkoitettu syötäväksi